Animátor

Grafický editor Paint

Animátor je nástroj pro názornou tvorbu automatických animací. Můžete jej spustit třemi různými způsoby:

Animátor

Otevře se okno animátoru:

Ukázka okna Animátoru

Pozn.: Pokud jste spustili Animátor z editoru Paint (první dvě možnosti), otevře se automaticky okno výběru počátečního a koncového předmětu animace (viz Výběr předmětů animace).

Pozn.: Pokud Upravujete animaci v programu (třetí možnost) spustí se před spuštěním Animátoru automaticky editor Paint.

Animátor obsahuje tyto nástroje:

Vybrat novou posloupnost předmětů animace

Po stisku tohoto tlačítka se otevře zmenšený náčrt aktuální banky, z něhož si prvním stiskem levého tlačítka myši vyberete počáteční a druhým stiskem koncový předmět animace.

Přehrát animaci

Tímto tlačítkem spustíte nastavenou animaci.

Opakovat animaci

Je-li tato volba zapnuta (tlačítko je zamáčknuté), bude se přehrávání animace opakovat stále dokola. Je-li volba vypnuta, animace se po stisku tlačítka Přehrát animaci přehraje pouze jednou.

Aktuální fáze a počet fází

V tomto editačním poli můžete měnit fázi, kterou vidíte v okně editoru Paint zvětšenou. Číslo za editačním polem udává, kolik má animace fází.

Přenést do programu

Tímto tlačítkem uchopíte (pokud je Animátor spuštěn z editoru Paint) nebo vložíte do programu (pokud je upravována animace v programu) příkaz animace se všemi zvolenými parametry.

Pod těmito tlačítky jsou nástroje, které umožňují měnit další specifické vlastnosti automatické animace. Pro každý z těchto nástrojů platí, že pokud je příslušné tlačítko zapnuto (zamáčknuto), bude po stisku tlačítka Přenést do programu daná vlastnost i se zadanou hodnotou přenesena do programu. Pokud je tlačítko vypnuto, použije se zadaná hodnota pouze pro ukázku animace v horní části Animátoru. Jednotlivé vlastnosti jsou blíže popsány v kapitole o Animacích. Klepněte levým tlačítkem myši na vlastnost, jejíž popis chcete vidět:

Počet opakování (počet period)

Styl animace (ping-pong)

Průhlednost

Čas

Přehrávání

Pozn.: Pokud v editačním poli Přehrávání zadáte mínus ("-"), vloží se do programu přehrání zpět.

Parametry počátku a Parametry konce automatické animace

Pozn.: Pokud je aspoň jedno z těchto tlačítek zamáčknuto, vloží se do programu příslušný prvek (Začátek animace nebo Konec animace) s příslušnými vlastnostmi. Pokud není zamáčknuto ani jedno tlačítko, do programu se vloží zvolené hodnoty vlastností bez těchto prvků, tzn. jako by byl definován stav ruční animace.

Viditelnost

Stopa

Fáze

Hodnoty a typ souřadnic

Pozn.: Těmito tlačítky určujete nejen to, zda bude daná souřadnice vložena do programu, ale také její typ, přičemž velké písmeno znamená souřadnice políčka, malé písmeno odpovídá souřadnici bodu.

Nastavení souřadnic počátku (konce)

Pozn.: Po stisku tohoto tlačítka se objeví pracovní plocha, na které můžete jednoduše klepnutím levým tlačítkem myši určit souřadnice počátku nebo konce animace. Podle nastaveného typu (viz výše) lze souřadnice nastavit jako souřadnice políčka nebo bodu.

Současné nastavení souřadnic počátku i konce

Pozn.: Uprostřed mezi tlačítky pro nastavení počátku a konce animace je tlačítko pro jejich současné nastavení. Po jeho stisku se objeví pracovní plocha, na které zadáte nejdříve počáteční a pak koncové souřadnice animace.

Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode)