Možnosti ruční animace využijeme tehdy, pokud potřebujeme dosáhnout efektů, které nám automatická animace neumožňuje nebo které se s ní dosahují obtížně.
Při ruční animaci nespouštíme animaci příkazy Přehraj animaci, ale využíváme toho, že příkaz Animovaný předmět zobrazí fázi specifikovanou následnými parametry. (Nechcete-li ji zobrazit, musíte ji nastavit neviditelnou.) To nám umožňuje definovat pro každou zobrazovanou fázi její vlastní parametry.
Při ruční animaci nedefinujeme parametry pro začátek a konec animace, ale definujeme je přímo pro určený animovaný předmět.
Pomocí ruční animace tak můžeme snadno pohybovat animovaným předmětem po libovolně křivolaké dráze a doprovázet ji nejrůznějšími efekty odvozenými např. z toho, které jiné animované předměty tento předmět cestou potká.
V programu
vlevo Baltík náhodně pohybuje animovanými hodinami (animace o 8
fázích).
Musí průběžně vypočítávat číslo následně zobrazované fáze. Využívá
k tomu proměnné Phase, v níž má uloženu naposledy
použitou fázi a do níž ukládá fázi příští (zapamatujte si použitý
vzoreček - může se vám hodit).
Souřadnice si pamatuje v proměnné xy. Před zobrazením
další fáze vždy posune obě souřadnice o náhodné číslo v rozsahu
<-2;2>.
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode) |